zondag 1 juli 2012
Ding 14 Instant messaging
Instant messaging is een bekend hoofdstuk voor mij. Vroeger heb ik veel via msn met vrienden gesproken. Nu gebruik ik het veel minder. De chatfunctie binnen gmail was helemaal nieuw voor mij, ik heb het altijd over het hoofd gezien. Best handig! Binnen Facebook kun je elkaar ook berichten sturen en deze worden redelijk snel verzonden, waardoor ook een chat ontstaat. IM gebruik ik zelf alleen prive. Aangezien het toch een redelijk ´kletsgehalte´ heeft, vind ik het niet zo geschikt voor mijn werk. Als bibliotheek kun je via IM wel een goede relatie onderhouden met je leden. Het grote voordeel is dat vragen van leden direct kunnen worden beantwoord, in ieder geval kan er een reactie worden gestuurd. Zo wordt de afstand tussen bibliotheek en klant kleiner. De reden dat Al@din is gestopt weet ik niet (misschien te hoge kosten?), ik ben benieuwd of ze bezig zijn met een aangepast versie...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hoi Elly,
BeantwoordenVerwijderenHenk weet ongetwijfeld de laatste stand van zaken, men is wel met iets bezig. maar het is jammer dat een goede dienstverlening wordt opgeheven, terwijl er nog geen opvolger is. We hebben ooit in Fryslan een pilot gedraaid met chatten (Oer de hage heette dat geloof ik), en dat was wel een succes, maar is geloof ik vanwege de kosten gestopt. In deze tijd moet je wel meegaan met de ontwikkelingen, dus een slechte zaak dat zulke zaken niet goed verankerd in de bibliotheekbranche zijn. Mijns inziens zijn de kosten vnl. uren en als je dat landelijk verdeeld, kan dat toch nooit zo duur zijn? Maar is misschien te simpel gedacht ;-)
Gr. Janneke